Powered By Blogger

Populaire berichten

woensdag 22 oktober 2014

Leren invlechten

Diy invlechten.

Hoi, verveel je je ? heb je een bad-hair day ? of wil je een keer iets bijzonders doen
met je haar ? Dan is invlechten de perfecte optie. Zelf ben ik dol op deze vlecht, want
je kunt het zelfs met kort haar doen. Het staat leuk, en ik maak er vaak een bij mijn kleine
zusje. Wil je weten hoe je zelf iemands haar kan invlechten lees dan maar snel dit blog ; ).









Wat heb je nodig :
- iemand op wie je het kan toepassen
- een elastiekje
- een kam
- en misschien wat speldjes of versiering

Stap 1 : het haar kammen.

Het klinkt misschien logisch, maar als je dit niet doet is nogal pijnlijk bij degene wiens haar
je vlecht, en is het resultaat minder mooi. 
Maar doe voorzichtig, je wilt natuurlijk geen pluizig haar vlechten.                                                  

Stap 2 : maak de vlecht.

1. Kam het haar van je voorhoofd tot je kruin naar achter ( het haar aan de zijkant niet meenemen )
2. Verdeel het naar achter gekamde haar in 3 plukken
3. Sla de rechter pluk over de middelste, en sla dan de linker pluk over de middelste
    ( gewoon wat je met normaal vlechten ook doet, alleen dan maar 1 keer )
4. Pak een pluk aan de linker kant van je hoofd, en doe die bij de middelste pluk,
5. Sla de rechter pluk weer over de middelste
6. Pak een pluk aan de rechter kant van je hoofd, en doe die weer bij de middelste pluk
7. Sla de linker pluk weer over de middelste
8. Ga zo door tot de vlecht klaar is
9. Als de vlecht af is doe het elastiekje er dan om







Stap 3 : versier de vlecht

Als de vlecht af is kun je hem als je wilt versieren. Doe dit met speldjes, lintjes
clipjes, alles kan. Zelf ben ik fan van een ingevlochten vlecht met bloemetjes erin.
Dat staat super vrolijk. Als je geen inspiratie hebt kun je altijd bij googleafbeeldingen
kijken. 

Zelf had ik veel moeite met het leren om in te vlechten. Het is ook makkelijker
als je iemand kent die kan invlechten. Ik leerde het pas toen wat meiden uit mijn klas
het me leerde. Als je niemand kent die kan invlechten kijk dan op YouTube.
Hier is een filmpje :
       

      Ik hoop dat jullie er wat aan gehad hebben. En als het steeds maar weer niet lukt,


      gewoon blijven proberen, dan leer je het wel !

Geen opmerkingen: